10 succesvolle bloggers aan het woord

 

Tegenwoordig zijn steeds meer mensen, privé of voor hun werk, bezig met het schrijven en onderhouden van blogs. Om je echter een succesvol blogger te kunnen noemen, zul je een groot aantal lezers moeten hebben die je blogs volgen. Deze manier van communiceren is dan ook prima om klanten op de hoogte te houden van de visies en nieuwe ontwikkelingen binnen een bedrijf of hen van je persoonlijke avonturen en gedachten op de hoogte te houden.

Wat is een succesvol blogger?

Een succesvol blogger is iemand waarbij de volgers met smart uitkijken naar het nieuwste schrijfsel. Om die reden hebben ze zich aangemeld voor feeds met betrekking tot zijn, of haar blogs. Verder is een succesvol blogger iemand die zijn, of haar, lezer steeds weer weet te boeien en diens aandacht vast weet te houden. De blogs kunnen dan zowel betrekking hebben op één bepaald onderwerp, maar even goed de meest uiteenlopende thema’s aan bod laten komen. Om je een idee te geven wat een succesvol blogger is en hoe deze te werk gaat, stellen we hieronder een aantal van hen aan je voor.

Gary Vaynerchuk

De blog van deze welbespraakte en charismatische blogger uit New York is te vinden op GaryVaynerchuk.com. Gary verwierf bekendheid op het internet als lid van de gekke en extraverte crew van Wine Library TV. Dit team verzorgt een vlog (een video blog) die op een obsessieve manier allerlei wijnen en aanverwante thema’s ter sprake brengt. Door middel van online vlog wist Gary zijn wijnhandel uit te laten groeien tot een groothandel met een omzetstijging die vertwintigvoudigde. Gary Vaynerchuk heeft dus een imperium van een multimiljonair op weten te zetten door zijn eigen merk te ontwikkelen. Hij is één van de twee topschrijvers en medeoprichter van Vayner Media: een erg omvangrijk digitale marketingbureau dat met een aantal van de grootste merken ter wereld werkt. Gary is te bewonderen in The Wall Street Journal, GQ en Time Magazine en maakte zijn opwachting in het televisieprogramma Late Night with Conan O’Brien en The Ellen DeGeneres Show.

Rand Fishkin.

Rand Fiskin schrijft zijn blog op SEOmoz.org en is een vroegtijdige schoolverlater om in 2004 te kunnen gaan bloggen over Search Engine Optimization (SEO). Hij is begonnen met deze blogs in de tijd dat hij in dienst was van een familiebedrijf dat zich toe had gelegd op het ontwerpen van websites. Rand verleende daarnaast eveneens consultingdiensten (het geven van professionele adviezen) voor SEO aan een aantal minder grote klanten. Na die tijd heeft Rand zich uitsluitend nog gericht op het creëren van geweldige software voor SEO, maar ook op het geven van ondersteuning aan een grote onderneming met behulp van educatieve middelen die betrekking hadden op de sector die zich bezighoudt met allerlei zoekopdrachten. Het gerucht gaat dat het bedrijf maandelijks miljoenen dollars binnen weet te halen met deze software en aangeboden abonnementsdiensten. Het bedrijf heeft echter niet alleen enorme winsten weten binnen te slepen, maar ook andere bedrijven in kunnen lijven. Rand is vandaag de dag nog steeds actief betrokken bij het runnen van de onderneming en is verantwoordelijk voor het zo nu en dan posten van de meest belangrijke blogs voor het bedrijf.

Pat Flynn.

Op SmartPassiveIncome.com post Pat, als één van de meest inspirerende bloggers ter wereld, zijn werk. Nadat hij enkele jaren na het begin van zijn loopbaan zijn baan verloor, werd Pat min of meer gedwongen om in sneltreinvaart mogelijkheden te creëren om in het onderhoud van zijn groeiende gezin te kunnen voorzien. Op dat moment is hij een website begonnen die de naam “SmartPassiveIncome.com” draagt en dat gericht is op het volgen van de vooruitgang van verschillende websites en de manieren om online projecten waarmee je geld kunt verdienen. Sinds die tijd heeft Pat een omvangrijke groep van volgers en lezers op weten te bouwen. Zijn succes is in het bijzonder te danken aan zijn transparantie en eerlijkheid. Tegenwoordig is Pat nog steeds actief met het onthullen van zijn maandelijkse inkomsten aan zijn lezerspubliek en op die manier weet hij bovendien nog altijd talloze mensen te inspireren. Pat woont vandaag de dag industriële conferenties bij, runt een regelmatige podcast voor zijn volgers en brengt zoveel mogelijk tijd samen met zijn gezin door. De inkomsten van Pat bedragen gemiddeld een halve ton aan Amerikaanse dollars per maand.

Brian Clark

Brian Clark is de oprichter van Copyblogger en zijn blogs zijn te vinden op Copyblogger.com. Hij is voor het eerst begonnen met bloggen in het jaar 2006. Hij wilde op deze manier dienen als een informatiebron voor ondernemers die wilde leren hoe ze beter om konden gaan met copywriting en inhoudelijke marketing. De blog van Brian is sinds die tijd uitgegroeid tot een autoriteit op het gebied van het maken van zogenaamde killercontent bestemd voor plaatsing op het internet. Met grote aantallen abonnees wist Brian door slim optreden en het gebruik van geleend vermogen lezerspubliek te trekken voor Copyblogger Media. Deze onderneming zou vervolgens nog een aantal verschillende spin-off bedrijven vanaf de grond opbouwen. Deze softwarebedrijven omvatten onder andere Scribe, Synthesis, Premise en StudioPress. De drijfveer achter zijn zakelijk model is dat zijn trouwe lezers van hem houden en zelfs wachtrijen vormen om de marketingsoftware die door zijn bedrijf wordt ontwikkeld te kopen. Brian is nog steeds zeer actief met het dagelijks leiden van Copyblogger.

Andrew Sullivan

Andrew schrijft blogs die te vinden zijn op thedishdaily.com en begon met deze activiteit voor The Daily Dish ergens aan het einde van het jaar 2000. Rond medio 2003 wist hij ongeveer 300.000 unieke bezoekers per maand naar zijn blogs te trekken. Alleen al in dit jaar wist Andrew een aantal grote veranderingen door te voeren en besloot om zijn andere schrijfwerk te laten voor wat het was zodat hij zich volledig kon gaan richten op blogs voor The Daily Dish. Op de lanceerdag van de blog van Andrew in het jaar 2013 bracht zijn werk al meer dan 330.000 Amerikaanse dollars op en verder zou het lezerspubliek van Andrew nog eens voor een gemiddelde van 20 dollar per persoon per maand in het laatje van de onderneming brengen.

Harvey Levin

Harvey is een Amerikaanse advocaat, juridisch analist, blogger en een beroemde verslaggever. Zijn blogs zijn te lezen op TMZ.com. Deze website is vandaag de dag te beschouwen als een toonaangevende autoriteit op het gebied van roddels over beroemdheden. Harvey is regelmatig te zien als host van zijn eigen televisieshow, maar eveneens als gast bij gesprekken, op netwerken zoals CNN en FOX, die betrekking hebben op zaken die gerelateerd zijn aan beroemdheden. Harvey slaagde erin om de populariteit van zijn blog om een ​​persoonlijk merk heen te bouwen en zo dus zichzelf te gebruiken als belangrijkste bron van inspiratie- en inkomsten.

Michael Arrington

Michael is een van mijn populaire blogger en zijn werk is te vinden op TechCrunch.com. Hij is zijn loopbaan begonnen als advocaat die zich toelegde op fusies en overnames en werkte vanuit Californië. Na het verwezenlijken van zijn droom om een eigen onderneming op te zetten, besloot Michael een technische blog op te zetten onder de naam TechCrunch.com, waar hij een aantal nieuwe en groeiende technische bedrijven profileerde en beoordeelde, De bedrijven die hij onder de loep nam waren afkomstig uit alle windstreken en van over heel de wereld. TechCrunch werd één van de meest gelezen blogs in de technische sector en dat resulteerde uiteindelijk in een overname door AOL voor 30 miljoen Amerikaanse dollars. Michael gebruikte de opbrengst van deze verkoop onder andere om zijn eigen investeringsfonds op te zetten: CrunchFund. Dit fonds kon worden gebruikt om startende ondernemers van een investering te voorzien. Vandaag de dag wordt Michael nog steeds beschouwd als een actief persoon binnen de sector waar hij is begonnen en waar hij nog steeds zijn werkzaamheden vol overgave verricht.

Tim Ferriss.

Tim, een blogger van wie werk te lezen is op Fourhourworkweek.com/blog, heeft zichzelf uitgeroepen tot livehacker met een enorme groep online volgers. Hij is tevens de schrijver van de “vierurige werkweek”, een boek dat direct na verschijning als zoete broodjes over de toonank is gegaan. Hij heeft daarnaast nog een tweetal andere bestseller uitgebracht en is een frequente spreker op bijeenkomsten over heel de wereld. Hij heeft verder het gedachtegoed van ‘lifestyle-ontwerp ” en een minder conventionele leven leiden erg populair weten te maken. Tim wordt zelfs betaald voor het populariseren van de online manier van leven, maar ook voor de mogelijkheden voor ondernemers ten aanzien van het leiden van een bepaald leven achter hun laptop ongeacht waar ze zich op aarde bevinden.

Timothy Sykes

Tim is met bloggen gestart met als doel om vast te leggen hoe hij erin slaagde om 12.000 Amerikaanse dollars uit te laten groeien tot een bedrag van ruim 1 miljoen dollar. Hij heeft internet bekendheid verworven, en is zelfs een heuse autoriteit geworden op het gebied van kleinschalige aandelenhandel. Zijn blog, dat je kunt lezen op TimothySykes.com, trekt honderdduizenden bezoekers waardoor hij in staat wordt gesteld om extra bedrijven zoals Profit.ly op te zetten. Deze ondernemer heeft zich tot doel gesteld andere ondernemers te informeren over diverse handelsstrategieën. Timothy kan tevens regelmatig worden gezien tijdens de meest uiteenlopende televisieoptredens op zenders als ABC, CNN, FOX en CNBC. In deze programma’s zal hij zijn deskundigheid ten toon spreiden op het gebied van allerlei beursgerelateerde onderwerpen.

Darren Rowse.

Darren is eveneens een interessante blogger, waar je dus absoluut ook wat meer over te weten moet komen. Hij is als hobbyist begonnen met bloggen en vandaag de dag is zijn werk te vinden op Problogger.net. Hij heeft in het verleden onder andere blogs geschreven over de Olympische Spelen en zijn passie voor fotografie. Uiteindelijk is Darren gestart met Problogger: een website die gewijd is aan het helpen van andere bloggers. Momenteel heeft Darren zich volledig toegelegd op het schrijven van blogs en is hij begonnen met het werven van gelden uit reclamedeals, affiliatieprogramma’s, adsense en het verkopen van zijn e-book. Darren heeft een groot deel van zijn bekendheid online weten te verwerven en werd zelfs vernoemd in de Forbes Internet Celebritylijst van het jaar 2007. Hij is vandaag de dag samen met zijn gezin woonachtig in het Australische Melbourne en schrijft daar nog steeds voltijds blogs om in zijn levensonderhoud te voorzien.

Doe je voordeel

Door de succesverhalen van deze bloggers te lezen, en je wellicht nog verder in hun leven en werkwijze te verdiepen, kun je een heleboel leren. Je kunt zelfs geïnspireerd raken door één of enkele bloggers die we aan je voor hebben gesteld en je voordeel doen uit de weg die zij hebben bewandeld. Indien je je graag bezighoudt met bloggen en daar wellicht je brood mee wilt gaan verdienen, wacht dan niet langer en kijk waar je kansen liggen. Voor je het weet mogen we je de volgende keer ook verwelkomen in dit lijstje van beroemde bloggers. Succes en misschien tot ziens.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.