Vlaamse partijen zoeken de grens op van de Europese wetgeving bij het adverteren op sociale media

Vlaamse politieke partijen adverteren op sociale media zoals Facebook en Instagram om gericht kiezers te bereiken. Dat doen ze op zo'n manier dat het tegen de Europese wetgeving rond etnisch profileren aan schuurt. Vooral Vlaams Belang en Groen vallen daarbij op. De eerste sluit een aantal groepen uit terwijl de tweede juist groepen specifiek wil bereiken.

In het nieuws: Vlaams Belang laat geen advertenties op Instagram of Facebook los op mensen in Afghanistan, Indonesië of Syrië. Groen is

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.