Het verhaal achter Red Bull en Dietrich Mateschitz, een slimme marketeer die de sportsponsoring heruitvond

De Oostenrijker Dietrich Mateschitz overleed zaterdag op 78-jarige leeftijd. Hij had een naam als een klok in de sport-en marketingwereld. De man achter de frisdrank Red Bull schopte het tot de 51e rijkste mens ter wereld. Hij is echter vooral gekend als de man achter het F1-team van Max Verstappen en een rits anders sportclubs en sporters zoals Wout van Aert.  Bovenal was hij een geniale marketeer die zijn fortuin verdiende via  originele sportsponsoring.

Iedereen kent Red Bull. Het heeft

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.