7 miljoen dollar voor reclamefilmpje van 30 seconden: de waanzinnige cijfers achter de Super Bowl

Een van de meest besproken sportevenementen van het jaar, de Amerikaanse Super Bowl, brengt elke editie honderden miljoenen dollars aan reclame-inkomsten op.

Waarom is dit belangrijk?

Adverteerders moeten jaar na jaar meer geld op tafel leggen als ze een tijdslot willen reserveren voor een reclamefilmpje. De reclame-inkomsten kwamen dit jaar uit op bijna 560 miljoen dollar, een record.

In het nieuws: De 57e Super Bowl vond zondagavond plaats in Arizona. Hoewel de Kansas City Chiefs de Philadelphia Eagles versloegen, sprong het sportevenement vooral in het oog door de duizelingwekkende cijfers en het halftime-optreden van Rihanna.

  • 7 miljoen dollar: dat is hoeveel een reclameblok van 30 seconden kost tijdens de Super Bowl, volgens cijfers van de Amerikaanse zender Fox, die dit jaar de finale van het American football uitzond. Een record.
  • Adverteerders zagen de publici
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer