Wat moet je verwachten van een SEO-bureau?

Geschreven met input van Ralf Van Veen

Als je ervoor hebt gekozen om aan SEO te doen, zul je je al bewust zijn van hoe het je bedrijf kan helpen ontwikkelen. Maar, wat kun je verwachten van een SEO-bureau?

Overwegingen voor wanneer je een SEO-bureau in dienst neemt.

Als het gaat om SEO, is er geen one-size-fits-all strategie, maar er zijn een aantal verwachtingen die jemoet hebben bij het omgaan met een SEO-bureau. In dit artikel zullen we een aantal van de methoden bespreken waarmee een SEO-bureau je kan helpen je bedrijfsdoelstellingen te bereiken, zodat je beter kunt begrijpen hoe je SEO-strategie zal functioneren.

Om te beginnen, overwegen hoe een SEO-bureau verschilt van een SEO-consultant of in-house SEO-team.

Een SEO-bureau is een bedrijf dat een team van SEO specialisten in dienst heeft die af en toe worden bijgestaan door andere digitale experts, zoals ontwerpers en ontwikkelaars, en die vaak een maandelijkse bestedingsverplichting hebben en klanten die op retainer basis werken. Dit betekent dat de ideale klantenkring vrij grote bedrijven zijn met de financiële middelen om hun SEO-inspanningen te ondersteunen. SEO-consultants, aan de andere kant, kunnen enkele SEO-diensten aanbieden, maar zullen meestal klanten adviseren om hen te helpen met hun SEO-strategie en tactieken voorstellen die een in-house SEO-team zou kunnen toepassen. Tot slot, in-house SEO’s werken vaak voor e-commerce of grote bedrijven, hoewel ze kunnen zoeken naar externe SEO vaardigheden om hen te helpen met hun verantwoordelijkheden en plan.

Dit zijn enkele verwachtingen die je mag hebben van een SEO-bureau.

1. Het is tijd om doelen te stellen en over je bedrijf te leren.

Voordat je aan de slag gaat, moet je SEO-bureau tijd besteden aan het leren kennen van je bedrijf, publiek, rivalen en doelstellingen. Hoe zullen ze ooit je doelen bereiken, tenzij ze een volledige kennis hebben van waar je merk voor staat en wat je ambities zijn? Een duidelijk en eenvoudig plan moet worden ontwikkeld, die zal helpen uitleggen welke activiteiten moeten worden gedaan om je ROI te maximaliseren binnen het afgesproken budget en de periode.

2. Uitgebreid onderzoek en SEO site audits

SEO succes is afhankelijk van de volgende factoren:

-Audits en analyses van SEO-sites om verbeterpunten te vinden.

Technische SEO audits kunnen een verscheidenheid aan mogelijke prestatieproblemen aan het licht brengen met betrekking tot indexering, paginasnelheid, inhoud, navigatie, afbeeldingen, en andere factoren. Na het identificeren van gebieden voor verbetering, kan een prioriteitenlijst worden opgesteld om wijzigingen uit te voeren die je site zullen optimaliseren en zowel rankings als gebruikerservaring zullen verbeteren. 

-Uitgebreid keyword onderzoek en concurrentie-analyse van de zinnen waarvoor u wilt rangschikken.

SEO elimineert giswerk door je in staat te stellen de meest relevante en cruciale zoekwoorden te vinden waar consumenten actief naar op zoek zijn. Het is ook belangrijk om te overwegen welke doel zoekwoorden je daadwerkelijk kunt concurreren voor om je ROI te maximaliseren. 

Waar moet een SEO-specialist verstand van hebben?

De SEO-specialist van het SEO-bureau moet verstand hebben van verschillende SEO zaken. Zoals:

-De niet-inhoudelijke aspecten van je website worden aangeduid als technisch. Dit gedeelte bevat technieken om de backend structuur en basis van een website te verbeteren. Het uitvoeren van een grondige website analyse is onderdeel van dit proces en het kan mogelijkheden onthullen voor technische SEO om de website prestaties, indexering, mobiel vriendelijkheid, crawlability te verbeteren. Technische SEO zal ook de leesbaarheid van een website verhogen, wat de gebruikerservaring zal verbeteren en aan zoekmachines zal aantonen dat het een fatsoenlijke website is.

-On-page SEO verwijst naar het optimaliseren van de inhoud van je website, zodat zoekmachines het onderwerp kunnen begrijpen en het herkennen als een nuttige bron. On-page SEO is het gebruik maken van onderdelen zoals zoekwoorden, meta tags, interne links, en HTML title tags om zoekmachine verkeer te stimuleren en ervoor te zorgen dat je website bovenaan de Google resultaten verschijnt.

Zoek een SEO-bureau dat de online zichtbaarheid van je bedrijf wilt verbeteren, organisch verkeer naar je site wilt verhogen en wilt scoren voor de zoekwoorden die er het meest toe doen. Neem contact op met een SEO-bureau of freelance SEO-specialist die je hierbij helpt.

Meer