Key takeaways
- Virgin Trains investeert 700 miljoen pond (810 miljoen euro) in hogesnelheidstreinen voor routes tussen Londen en grote Europese steden.
- Virgin streeft ernaar om tegen 2030 twintig dagelijkse treinen te lanceren en zo de concurrentie aan te gaan met Eurostar op populaire routes zoals Londen-Parijs en Londen-Brussel.
- Deze investering is een teken van toenemende concurrentie op routes door de Kanaaltunnel, aangezien andere bedrijven ook van plan zijn om door de Eurotunnel te gaan rijden.
De Virgin Group, opgericht door Sir Richard Branson, wil de dominantie van Eurostar verstoren. Het bedrijf is van plan om meer dan 700 miljoen pond (810 miljoen euro) te investeren in 12 Avelia Stream- hogesnelheidstreinen. Deze treinen zullen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, België en Nederland kunnen rijden.
Virgin Trains mikt op 20 dagelijkse vertrekken
Virgin wil in 2030 diensten lanceren met als doel twintig dagelijkse vertrekken. Voorgestelde routes zijn Londen-Parijs (13 treinen), Londen-Brussel (4 treinen) en Londen-Amsterdam (3 treinen). Momenteel is Virgin bezig om toegang te krijgen tot het Temple Mills International-depot in Oost-Londen voor onderhoud.
De beslissing toont de toenemende concurrentie op Kanaaltunneltrajecten. Het Spaanse bedrijf Evolyn is ook van plan om door de Eurotunnel te gaan rijden, terwijl ook Gemini Trains interesse heeft getoond. Eurostar zelf investeert ondertussen in nieuwe hogesnelheidstreinen om haar marktpositie te behouden.
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

