‘Vin de France’ bestaat 10 jaar: Wat gaat schuil achter dit label?

Wijnexpert Frank Van der Auwera laat z'n, eigengereide, licht schijnen over de wijnactualiteit

Op de kop af tien jaar geleden belandden de eerste flessen onder het label 'Vin de France' in onze rekken. Een poging van de Franse wijnwetgever om de toenemende concurrentie vanuit vooral de Nieuwe Wereld te counteren en ook extra zuurstof te geven aan wijnbouwers die hun buik (en hoofd) vol hadden van de soms oubollige, frustrerende appellatieregeltjes. Een succesverhaal, of een slag in het wa

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.