Key takeaways
- Tupperware is officieel gestopt met haar activiteiten in Duitsland.
- Het bedrijf is er niet in geslaagd nieuwe licentieovereenkomsten te sluiten met het Amerikaanse moederbedrijf, ondanks inspanningen van CEO Laurie Ann Goldman en het Duitse management.
- Alle bestellingen die voor 29 december 2024 zijn geplaatst, worden nog verwerkt en verzonden.
Het einde is gekomen voor Tupperware in Duitsland. Ondanks pogingen van het management en CEO Laurie Ann Goldman om te onderhandelen over nieuwe licentieovereenkomsten met het Amerikaanse moederbedrijf, is dit niet gelukt. Tupperware kondigde officieel de terugtrekking van de Duitse markt aan op haar website met de volgende verklaring: “We hebben onze bedrijfsactiviteiten officieel stopgezet.”
Deze beslissing volgt op een insolventieaanvraag die aanvankelijk in de Verenigde Staten werd ingediend en vervolgens medio september in Duitsland.
Geschiedenis van Tupperware
Tupperware werd opgericht in 1946 en verwierf in de jaren 1950 wijdverspreide populariteit door het concept van de Tupper-feestjes. Het bedrijf heeft echter enige tijd te kampen gehad met financiële uitdagingen. Hoewel de verkoop tijdens de COVID-19 pandemie kortstondig steeg, daalde deze in de afgelopen kwartalen.
Na verschillende leiderschapswisselingen nam Laurie Ann Goldman in oktober 2023 het roer over als CEO, maar haar poging om het merk nieuw leven in te blazen was uiteindelijk geen succes. Marco De Benedetti leidde de Duitse activiteiten en zijn team bleef hardnekkig zoeken naar nieuwe licentieovereenkomsten van het Amerikaanse moederbedrijf om het merk in Duitsland te kunnen blijven verkopen. Deze pogingen bleken vruchteloos.
Recente ontwikkelingen
Tupperware verzekerde klanten dat alle bestellingen geplaatst voor 29 december 2024 nog steeds verwerkt en verzonden zouden worden.
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!