The Queen zoekt een sociale mediamanager

Een opvallende vacature op LinkedIn gespot: Het koninklijke huishouden van Elizabeth II zoekt een ‘Head of Digital Engagement’. Een sociale mediamanager, met andere woorden.

‘Het gaat erom om nooit stil te staan en nieuwe manieren te vinden om de koningin in de publieke belangstelling te houden, en op het wereldtoneel’, staat er in de vacature te lezen.

De ideale kandidaat heeft een ‘vernieuwende en creatieve flair, uitstekende schrijf- en redactievaardigheden en een expertise in digitale content voor verschillende doelgroepen, formats en doeleinden.

Hij of zij zal aan het hoofd van een klein team komen te staan en krijgt daarvoor tussen de 45.000 en 50.000 Britse pond per jaar (54.000 – 60.000 euro), afhankelijk van zijn of haar ervaring. De succesvolle sollicitant krijgt er een ‘uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket’ bij: 33 verlofdagen, gratis lunch en opleidingen, en een werkgeversbijdrage van 15 procent aan het pensioen.

Kerstboodschap

Dat The Queen soms wel wat hulp kan gebruiken om haar publieke imago op te krikken, was een jaar geleden heel duidelijk, toen er bakken kritiek kwam op haar kerstboodschap. De 93-jarige koningin pleitte toen voor zelfopoffering om armoede te bestrijden…. met een gouden piano op de achtergrond.

Meer
Lees meer...
Markten