Tesla is niet langer Morgan Stanley’s favoriete auto-aandeel: dit is waarom Ferrari het nieuwe lievelingetje van Wall Street wordt

Hoewel het eerste elektrische model pas over twee jaar wordt verwacht, gelooft Morgan Stanley heilig in het potentieel van Ferrari. Volgens de Amerikaanse investeringsbank is het iconische sportmerk het meest recessiebestendige autobedrijf ter wereld, mede dankzij haar uitstekende merkimago.

In het nieuws: Ferrari is Morgan Stanley’s nummer één autobouwer, vóór Tesla.

We zien Ferrari als de meest defensieve naam in onze productlijn, waarbij veel van de hype en het risico die gepaard gaan met elektrische voertuigen worden vermeden (…) Ferrari’s zijn niet goedkoop, maar dat is de prijs van veiligheid.

Morgan Stanley-analist Adam Jonas
  • De investeringsbank verhoogde zijn koersdoel voor Ferrari van 280 dollar naar 310 dollar per aandeel.
  • Ferrari-aandelen zijn in de VS met 61 procent gestegen sinds hun dieptepunt in juni.
    • Het aandeel, genoteerd aan de New York Stock Exchange onder de “RACE”-index, steeg 0,3 procent in de maandagmiddaghandel en handelde op meer dan 271 dollar per aandeel.
  • Tesla, waarvan de aandelen dit jaar met ongeveer 58 procent zijn gestegen, daalde eerder deze week met ongeveer 1,5 procent. De aankondigingen van Elon Musk op de beleggersdag maakten geen indruk, ondanks een prijsverlaging voor de Model S en Model X op de Amerikaanse markt.

Groot potentieel voor elektrische auto’s

Elektrische sportwagen: Midden februari had Ferrari CEO Benedetto Vigna gezegd dat het eerste 100 procent elektrische Ferrari-model in 2025 aan de wereld zou moeten worden voorgesteld, alvorens het jaar daarop op de markt te komen.

  • Analist Adam Jonas gelooft heilig in het potentieel van het Italiaanse merk: “Voortbouwend op de lessen die zijn geleerd van hybrides en het toepassen van race-DNA, geloven wij dat Ferrari een elektrisch voertuig kan leveren dat net zo gewild zal zijn als wat beleggers gewend zijn van de klassieke modellen.”
    • “Naar onze mening gaat het bij het kopen van een Ferrari vandaag de dag niet zozeer om het geluid van motor of de prestaties op zich. Wij geloven dat een combinatie van factoren klanten ertoe aanzet een Ferrari te kopen: zeldzaamheid, begeerlijkheid, luxe en voortreffelijk Italiaans design en techniek”, aldus Jonas. “Dat maakt Ferrari het meest recessiebestendige en voorspelbare autobedrijf in ons assortiment”.

(fjc)

Meer