Terugstorten op Visa kaart

Met een Visa kaart kun je bij een heleboel fysieke en online bedrijven producten en diensten betalen. In bepaalde gevallen kan het echter gebeuren dat je geld terug wilt laten storten op je kredietkaart. Dit kan onder andere aan de orde zijn als er een betaling is gedaan met je Visa kaart, maar:

  • een bestelling niet geleverd is,
  • een bestelling niet meer geleverd kan worden,
  • een bestelling beschadigd bij je wordt afgeleverd,
  • je een beroep wilt doen op het herroepingsrecht ten aanzien van een aankoop.

Vraag een kredietkaart aan in slechts 2 minuten

AanbiederInformatieBekijk voordelen
Tip: aanvragen in 2 minutenGratis geld opnemen in België en het buitenland!Meest aangeklikte kredietkaartMeer informatie
Tip: U kan er alles online mee betalen!Meer informatie
Een kredietkaart voor studenten!Meer informatie

Contact met de verkopende partij

Op het moment dat je wilt dat het geld van een geannuleerde aankoop terug wordt gestort op je Visa kaart, dan dien je op de eerste plaats contact op te nemen met de verkopende partij. Samen met de verkoper probeer je dan immers een, voor beide partijen, bevredigende oplossing te vinden.

Pas wanneer dit niet het gewenste resultaat oplevert, neem je contact op met de verstrekker van de Visa kaart. Hoewel je natuurlijk eerst telefonisch je probleem kunt uitleggen aan de bank, of andere financiële instelling, die je Visa kaart heeft verstrekt, kun je ook direct op de website van dit bedrijf een speciaal formulier invullen. Wanneer je dit formulier dan vervolgens terugstuurt naar de verstrekker van je Visa kaart, dan kan worden beoordeeld of je verzoek tot terugstorting van het geld gegrond is. Bij een gegrond verklaarde terugstorting zal het geldbedrag zo snel mogelijk weer bij het saldo van je Visa kaart worden bijgeschreven.

Betwiste betalingen met je Visa kaart

Ondanks de verschillende beveiligingen die in zijn gebouwd in de systemen van Visa, kan kredietkaartfraude vaak niet volledig worden uitgebannen. Op het moment dat je merkt dat er een betaling is gedaan met je Visa kaart die je niet thuis kunt brengen, dan is het zaak dit zo snel mogelijk te melden bij de verstrekker van je kaart. In elk geval dien je deze melding te doen binnen een, door de verstrekker gestelde, termijn. Indien je voldoet aan alle voorwaarden dan zal het terugstorten van het onterecht afgeschreven geld echter geen enkel probleem zijn.

In sommige gevallen kun je ook met een betwiste betaling te maken krijgen als er een fout in het systeem van Visa is opgetreden. Ook in een dergelijke situatie geldt dat je dit zo spoedig mogelijk moet melden bij de verstrekker van je kaart. Het geld zal dan eveneens binnen een redelijk termijn weer op je Visa kaart terug worden gestort. Om geld teruggestort te krijgen op je Visa kaart hoef je in de regel alleen maar een speciaal formulier in te vullen en naar de aanbieder van je kaart terug te sturen. Meestal vind je dergelijke formulieren op de website van de aanbieder, of kun je deze opvragen bij een vestiging bij jou in de buurt. De aanbieder van je Visa kaart zal vervolgens alles voor je regelen.

Meer