Terwijl techbedrijven post-Covid zwarte sneeuw zien, beleven de luxebedrijven gouden tijden

De ene techgigant na de andere kondigt vergaande herstructureringen aan. De glorietijden die ze tijdens de coronacrisis hebben beleefd, zijn definitief voorbij. Nu is het de beurt aan de luxebedrijven om furore te maken.

Waarom is dit belangrijk?

De techbedrijven hebben gouden tijden beleefd de voorbije twee jaar. Door de lockdownperiodes waren we gedurende de coronaperiode enorm afhankelijk van technologie om te kunnen werken of simpelweg in contact te blijven met vrienden en familie. Nu de gezondheidscrisis achter de rug is, komen we met z'n allen opnieuw buiten en willen we volop van het leven genieten. Dat is slecht nieuws voor de techbedrijven, maar goed nieuws voor de luxemerken.

In het nieuws: LMVH, het grootste conglomeraat ter wereld van luxeproducten, meldt dat de voorraad champagne veel te klein is om de vraag te kunnen bijhouden.

  • In een interview met Bloomberg TV zegt Philippe Schaus, CEO van Moet Hennessy (de divisie wijnen en gedistilleerde dranken van LVMH), dat de voorraad bijna is op. Volgens hem is dat het gevolg van het einde van de coronacrisis. Na twee jaar van strikte coronaregels willen we opnieuw volop van het leven genieten. "We maken intern so
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Word abonnee en krijg onmiddellijk onbeperkte toegang tot alle artikels. Nu vanaf € 1,99/maand.

Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer
Markten
Mijn Volglijst
Markten
BEL20