Squid Game stuwt abonneecijfers Netflix

Netflix heeft in het afgelopen kwartaal fors meer abonnees aangetrokken, dankzij het verrassend grote succes van Squid Game en The Witcher, maar handhaafde zijn verwachtingen voor het komende kwartaal. Dat bleek dinsdag nabeurs uit de kwartaalcijfers van de streamingreus.

Netflix kreeg er 4,4 miljoen betalende abonnees bij, wat ruim boven de eigen voorspelling was, van 3,5 miljoen, en ook fors meer dan de 3,78 miljoen die analisten gemiddeld hadden verwacht. Het aantal abonnees komt daarmee op ruim 213 miljoen.

Het bedrijf verwacht er in het vierde kwartaal nog eens 8,5 miljoen abonnees bij te krijgen. Dan wordt er nieuwe content toegevoegd aan Squid Game, de grootste hit van Netflix van eigen makelij tot nog toe. Hiermee zou het feestdagenkwartaal van vorig jaar geëvenaard kunnen worden.

Records

De wereldwijde hitserie Squid Game zou zo’n 900 miljoen dollar waard zijn voor Netflix. Met de Zuid-Koreaanse thriller over een groep mensen die op leven en dood kinderspellen spelen, verbrak het streamingplatform in het derde kwartaal zijn eigen records: in de eerste vier weken na de première werd de serie door 142 miljoen mensen bekeken, een recordaantal.

Het bedrijf houdt daarmee een voorsprong op zijn rivalen Walt Disney, Apple, AT&T, Comcast, Amazon.com en ViacomCBS.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.