Sponsoring
Ook Britse Royal Opera House stopt sponsoring door vervuilende industrieën
In het Verenigd Koninkrijk heeft nu ook het Royal Opera House zijn banden met het olieconcern British Petroleum (BP) verbroken. De beslissing volgt op protesten van een aantal milieugroepen over de financiering van diverse kunstinstellingen door de onderneming. Het Royal Opera House is daarmee, na onder meer de National Portrait Gallery en de Royal Shakespeare […]
Rapport: “Sponsoring door cryptowereld is geen evidentie”
Sponsoring door bedrijven uit de cryptosector moet door rechtenhouders met de nodige voorzichtigheid worden benaderd. Met dergelijke partnerships kunnen aanzienlijke risico’s gepaard gaan, waarbij ook met een grote kans op mislukking rekening moet worden gehouden. Dat staat in een waarschuwing van de European Sponsorship Association (ESA), de koepel boven een brede waaier van partijen die […]
Tennistoernooi Wimbledon breekt met historische sponsor
Het frisdrankenmerk Robinsons is niet langer sponsor van het beroemde tennistoernooi van Wimbledon. Met die breuk komt een einde aan een commerciële samenwerking van zesentachtig jaar. Dat heeft de All England Lawn Tennis Club (AELTC), de organisator van het wereldberoemde tennistoernooi, bevestigd. De associatie van Robinsons, inmiddels eigendom van het Britse drankenbedrijf Britvic, met Wimbledon […]
Britse cultuursector neemt banden tussen British Museum en British Petroleum op de korrel
Het British Museum moet zijn samenwerking met sponsor British Petroleum (BP), producent van fossiele brandstoffen, verbreken. Dat staat in een brief die door de belangengroep Culture Unstained – bestaande uit onder meer klimaatwetenschappers, archeologen en vertegenwoordigers van de culturele sector – aan de raad van toezicht van het British Museum werd gestuurd. De sponsoring door […]