PostNL ziet omzet pieken door webshoppers

De coronacrisis heeft voor PostNL een serieuze boost betekend. Het Nederlandse postbedrijf heeft dat vooral te danken aan de pakjesbezorging.

De eerste drie volledige lockdown-maanden in Nederland hebben postbedrijf PostNL een stevige omzetgroei bezorgd. Vooral het aantal pakjes is sterk gestegen: 25 procent meer dan dezelfde tijd vorig jaar.

Eerste keer online

Topvrouw Herna Verhagen zegt aan NOS dat het coronavirus de consument anders doet denken. Dat wil zeggen dat meer mensen online gaan shoppen. Niet alleen bestellen we vaker iets online, maar er waren ook meer mensen die nooit eerder online bestelden.

De omzet van PostNL is gestegen van 681 miljoen euro naar 789 miljoen euro. Daarom heeft het bedrijf er ook voor gekozen om de bezorgcapaciteit sterk te verhogen. Er komt 40 procent bij en er zijn nog verbeteringen voorzien.

Minder brieven

Het is niet alleen goed nieuws natuurlijk. Er zijn dan wel meer pakjes bezorgd, het aantal postbezorgingen is gedaald. Dat is ook door de coronacrisis. Eerst kwam er een stijging van het aantal kaartjes die mensen naar elkaar stuurden. De advertentiemarkt stortte echter in elkaar en campagnes werden uitgesteld. Dat leidde tot een daling.

Meer