De virtual reality (VR)-markt blijft verbazen. Het Amerikaanse Virtuix lanceert Omni One, een combinatie van virtual reality en een speciale loopband. CEO Jan Goetgeluk sprak met Business AM over dit bijzondere product.
Beluister hier het volledige gesprek met Jan Goetgeluk:
De essentie: Met de Omni One is Virtuix aan zijn derde product toe, maar het is de eerste keer dat ze rechtstreeks naar de consument stappen. De Omni One is een loopband waar je 360 graden op kunt stappen. Met een VR-bril op stap je virtuele werelden binnen.
- Goetgeluk legt uit: “Onze technologie is een omnidirectionele loopband. Je kunt lopen en stappen in 360 graden. Dus het is geen unidirectionele loopband zoals de meeste mensen gewoon zijn, maar je kan echt in elke richting stappen en lopen in virtuele werelden. In spelletjes of andere applicaties.”
- “Met de Omni One sta je op dat platform. Je hebt een veiligheidsvest aan, een beetje zoals een rugzak. Zo word je op je plaats gehouden. Je blijft gecentreerd op dat platform.”
- “Dit is ons derde product. We zijn al tien jaar bezig en we waren er vroeg bij. We zaten als eerste op de meest recente golf van innovatie en virtual reality. Gedurende de laatste tien jaar hebben we onze technologie op punt gesteld. De Omni One is ons meest geavanceerde toestel waar je niet alleen op kan stappen en lopen. Maar je kan ook bukken, op je knieën zitten en gaan springen. Dat is veel bewegingsvrijheid, veel meer dan in onze commerciële producten.”
- “VR heeft een hypecyclus gehad, maar het blijft groeien. Apple heeft net zijn virtual en augmented reality-headset Vision Pro voorgesteld. Meta blijft miljarden investeren, dus de technologie en de VR-brillen blijven verbeteren. Meer en meer mensen kopen VR-producten. Dus dat is heel goed nieuws voor ons”, besluit Goetgeluk. (as)