Key takeaways
- Mango behaalde een omzetstijging van 8 procent tot 3,33 miljard euro in 2024.
- Het bedrijf breidde uit naar internationale markten, met name de VS, voegde 260 nieuwe winkels toe en haalde 78 procent van de totale omzet uit het buitenland.
- Mango streeft naar een omzet van 4 miljard euro in 2026, met plannen voor verdere uitbreiding in de VS.
Mango behaalde in 2024 een omzetstijging van 8 procent en bereikte 3,33 miljard euro. Deze groei werd gestimuleerd door een strategische uitbreiding naar internationale markten, met name de Verenigde Staten, die een vergelijkbare strategie van concurrent Zara weerspiegelt.
De Spaanse moderetailer, die bekend staat om zijn eersteklas feestkleding en hogere prijzen in vergelijking met Zara, streeft naar een omzet van 4 miljard euro in 2026. De nettowinst van Mango steeg met 27 procent tot 219 miljoen euro, terwijl de brutomarge in 2024 60,7 procent bedroeg.
Uitbreiding naar internationale markten
Internationale markten zijn goed voor 78 procent van de totale omzet van Mango. Om de wereldwijde aanwezigheid verder te versterken, investeerde het bedrijf 219 miljoen euro in de toevoeging van 260 nieuwe winkels aan het bestaande netwerk van 2800 locaties in 2024. Een belangrijk aandachtspunt van deze uitbreiding zijn de Verenigde Staten, een van de top vijf markten van Mango.
Mango plant 60 nieuwe winkels in de VS
Het merk is van plan om tussen 2024 en 2025 meer dan 60 extra winkels te openen in de VS, na de succesvolle terugkeer naar het land met een flagship store in New York City in 2022. Deze uitbreidingsstrategie werd bevestigd door CEO Toni Ruiz, die de rol van voorzitter op zich nam na het overlijden van de oprichter en eigenaar van Mango, Isak Andic, in december 2023.
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!