Markten:
Markten inladen...

ZATERDAG 24 OKT

Business 24/7

Zoeken
scrollTop top

Mobiele partygame ‘Among Us’ maakt piepkleine gamestudio 3 miljoen dollar rijker

Logo Business AM
Business

25/09/2020 | Ruben Van Lent | 3 min leestijd

InnerSloth

Het smartphonespel ‘Among Us’ bracht al 3,2 miljoen dollar op aan de spelletjesmaker InnerSloth, die een team van drie mensen telt. Het spel bestaat al sinds 2018, maar werd pas vorige maand echt populair.

De nieuwe coronakraker ‘Among Us’ is een soort digitale versie van ‘Weerwolven van Wakkerdam’. U speelt met een groep van tien in een soort van ruimteschip en moet uitzoeken wie de saboteur is. Elke ronde wordt er gestemd en wie verliest, wordt uit het ruimteschip geschoten. Het spel is gedaan als de saboteur is gevonden of als enige overblijft.

Het spel is even simpel als het groot is en het is geen geheim dat dat soort spelletjes aanslaat. Nochtans heeft het pas echt zijn boost gekregen dankzij corona. Toen het in 2018 gelanceerd werd, keek er niemand naar om.

70 procent van downloads in twee maanden

De dataverzamelaar Sensor Tower gaat uit van minder dan 1.000 downloads in augustus 2018. In augustus van dit jaar groeide het aantal downloads echter met 661 procent naar 18,4 miljoen. En in de eerste helft van september groeide dat aantal aan tot 42 miljoen. 70 procent van de totale downloads gebeurden tussen begin augustus en midden september, zegt Sensor Tower.

En dat brengt op. In totaal verdiende InnerSloth al 3,2 miljoen dollar aan aankopen in het spel, bijvoorbeeld attributen om uw avatar persoonlijker te maken.

Tunnel naar China

InnerSloth is een kleine Amerikaanse gamestudio met een team van drie, één programmeur en twee designers. De studio bracht zijn eerste spel ‘Dig2China’ uit in 2015. De bedoeling van het spel was, u raadt het al, om een tunnel te graven van ‘uw achtertuin tot in China’. Het spel kostte 99 cent, maar bracht amper iets op.

Daarna maakte het nog enkele kleine computerspelletjes, die het dit jaar verzamelde in de box ‘The Henry Stickmin Collection’, en in 2018 kwam het bedrijf uiteindelijk met ‘Among Us’, de hit van deze zomer. De plotse populariteit zette InnerSloth er een maand geleden toe aan om aan een sequel te beginnen, maar donderdag besliste de studio om die plannen toch te annuleren.

‘We wilden een tweede versie maken, omdat de systemen van ‘Among Us 1’ wat achterlopen, maar nu we zien hoeveel mensen zich met het spel amuseren hebben we besloten om al onze energie in de huidige versie te stoppen en ‘Among Us 2′ te laten vallen’, staat in een blogpost. Alle plannen die er waren voor de sequel komen nu op de huidige versie.

Animal Crossing

Het verhaal is ietwat vergelijkbaar met dat van de Nintendo-game ‘Animal Crossing’. Dat spel kwam zelfs al 20 jaar geleden uit, maar kwam nooit echt van de grond. Tot de Japanners van Nintendo vorig jaar een nieuwe versie uitbrachten en plots iedereen het spel wou spelen. In mei van dit jaar was het spel al 12 miljoen keer gedownload.

Source: BusinessAM


Gelijkaardige artikels


Corona Virus Update

  • Wereld
  • Aantal
    besmettingen
    41.688.829
  • Aantal
    doden
    1.137.115
  • België
  • Aantal
    besmettingen
    270.132
  • Aantal
    doden
    10.588
Biden vs Trump
AMERIKAANSE VERKIEZINGEN
Volg het hier LIVE elke dag
  • Wie wint de Amerikaanse verkiezingen?

    Biden vs Trump
Logo Business AM

Business AM | Stocks