Jupiler en Cara lanceren campagne tegen zwerfvuil bierblikken

AB InBev en Colruyt Group hebben via een kort filmpje op sociale media en digitale affiches een gezamenlijke campagne gelanceerd. Ze willen de Belg doen nadenken over zwerfafval.

‘Vuilbak. Leeg zijn alle blikjes hetzelfde. Vuilbak. Simpel’ is de tekst die in het kort filmpje in beeld komt. Achtereenvolgens is er een leeg blikje Cara pils (Colruyt Group) en Jupiler (AB InBev) te zien. Het is eerder uitzonderlijk dat twee bierproducenten gezamenlijk een dergelijke campagne voeren.

AB InBev heeft in dit verband op blikjes Jupiler, affiches en online banners de simpele vraag ‘Waarom?’ gepost. Tijdens en na de laatste match van de Rode Duivels tegen Cyprus werd bovendien een eco-team ingezet om lege blikjes te deponeren in een reuzegroot Jupiler-blik. Hierbij haalden ze in totaal 144 kilo op of iets meer dan 10.000 blikken.

Ook de Colruyt Group moedigt al enkele jaren in het kader van het actieplan ‘Samen voor minder zwerfvuil’ grote en kleinere initiatieven aan om de verspreiding van zwerfvuil te beperken. Zo werd onder meer 700.000 euro geïnvesteerd in afvalfaciliteiten rond winkels.

Meer
Lees meer...
Markten
BEL20