iPods terug in de mode? Urban Outfitters verkoopt verschillende oude modellen aan stevige prijs

Dat alle hypes van vroeger terugkomen, is de laatste jaren al gebleken. Zo zijn broeken met wijde pijpen opnieuw in de mode en gaan ook LP’s weer vlot over de toonbank. Toch is het voor sommige mensen even schrikken als ze zaken uit hun jeugd zien terugkeren als ‘vintage’ of ‘nostalgie’. Dat is ook het geval nu de winkel Urban Outfitters ‘oude’ iPods aanbiedt op de site.

Gen Z grijpt graag terug naar trends van de jaren 90 en 2000. Maar nu lijkt de generatie ook de iPods van Apple te herontdekken. Urban Outfitters, een van de populairdere kledingwinkels onder jongeren, verkoopt nu namelijk de mp3-spelers van Apple aan een stevig prijsje. Het lijkt dus opnieuw in de mode te zijn om je muziek op een kleine muziekspeler te luisteren.

iPod

Het nieuws rond de verkoop van de verschillende oude modellen van de iPod begon op Twitter. Daar deelden verschillende mensen dat ze het apparaat terugvonden op de website van winkel Urban Outfitters. Die winkel verkoopt zowel kleren als accessoires die vooral bij de jeugd in de mode zijn.

Op de website – althans, op de Amerikaanse versie – zijn nu verschillende edities van de iPod terug te vinden. Zo is er een iPod (4de generatie), een iPod Color (4de generatie) of een iPod (5de generatie) voor 349 dollar (zo’n 329 euro) en een iPod Mini (1ste generatie) voor 199 dollar (zo’n 187 euro).

Reacties

De nieuwe aanwinst van Urban Outfitters kan online alvast op enkele verraste reacties rekenen. “De 22ste verjaardag van de iPod? Alles hieraan doet me pijn”, klinkt het alvast bij iemand op Twitter. Anderen vinden de prijzen dan ook veel te duur. “Ze verkopen een oud apparaat voor 350 dollar … ik heb mijn oude iPod hier ook nog gewoon liggen”, valt er ook te lezen. Of Gen Z overtuigd is van de iPod en of de verkoop dan ook een succes zal worden, valt af te wachten.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.