Inflatie in België: 63 procent van de Belgen verkleint hun boodschappenlijstje

Hoewel de energiecrisis lijkt te zijn geluwd, blijven bepaalde sectoren die bijdragen aan de wijdverspreide inflatie onder druk staan, en dit weegt zwaar op de Belgische uitgaven.

In het nieuws: door de hoge voedselprijzen doen de Belgen minder boodschappen, zo blijkt uit een enquête van Le Soir.

  • In Brussel heeft 63 procent van de shoppers, in Wallonië 69 procent en in Vlaanderen 59 procent hun boodschappenlijstje naar beneden bijgesteld.

Inflatie omlaag, maar nog niet aan de kassa

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.