Iedereen thuis: HelloFresh ziet aantal bestellingen verdubbelen

Maaltijdbezorger HelloFresh is één van die bedrijven die gedijt bij deze coronacrisis. Het Duitse bedrijf zag het aantal bestellingen verdubbelen op jaarbasis en legt de verwachtingen voor dit jaar opnieuw een stukje hoger.

Het mag geen verrassing meer heten dat de pandemie HelloFresh en andere maaltijdbezorgers geen windeieren legt. Tijdens het eerste en tweede kwartaal ging de omzet respectievelijk 68 en 123 procent hoger en de voorbije drie maanden waren opnieuw goed voor uitstekende cijfers. De omzet steeg met 120 procent tot 970,2 miljoen euro.

De Hello Fresh-pakketten met ingrediënten waar mensen hun eigen avondmaal mee kunnen bereiden, zijn nog altijd stevig in trek. Het Duitse bedrijf rondt de recordkaap van vijf miljoen actieve klanten en zag het aantal orders verdubbelen op jaarbasis. In absolute aantallen gaat het om 19,5 miljoen bestellingen, tegenover 9 miljoen in dezelfde periode vorig jaar.

Thuiskooktrend

De omzet verdubbelde eveneens, tot 970 miljoen euro. ‘De trend om meer thuis te koken, is tijdens de pandemie versneld, en wij verwachten dat die trend zich zal voortzetten. Consumenten zullen blijven vertrouwen op online mogelijkheden om maaltijden en ingrediënten thuis te laten bezorgen’, zegt topman Dominik Richter in een persbericht.

Opnieuw stuurt de maaltijdbezorger zijn verwachtingen in de positieve zin bij. De Duitsers gaan voor volledig 2020 uit van een omzetgroei van 95 tot 105 procent, terwijl dat eerder nog 75 tot 95 procent was. HelloFresh maakte dat twee weken geleden al bekend, maar hield toen nog geen rekening met de verplichte sluiting van de horeca in Nederland en België. Die halve lockdowns kunnen nog een extra versnelling betekenen.

Meer