Het productiefiasco bij Boeing is al jaren aan de gang: “Outsourcing” botst tegen zijn grenzen

Samengevat. Een recent incident met een Boeing 737 Max 9 van Alaska Airlines, waarbij een raampaneel loskwam tijdens de vlucht, doet opnieuw twijfels rijzen over de veiligheid en het management van Boeing. Dit gebeurt net na de voltooiing van een veiligheidsprogramma door Boeing, ingesteld na eerdere tragische ongevallen met hetzelfde vliegtuigmodel.

Waarom is dit belangrijk?

Het incident benadrukt niet alleen de aanhoudende veiligheidsproblemen bij Boeing, maar werpt ook een schaduw over de geloofwaardigheid van de luchtvaartindustrie en regelgevende instanties. Het roept vragen op over de effectiviteit van de veiligheidsprotocollen en het toezicht in de luchtvaartsector.

In het nieuws. Een Boeing 737 Max 9 van Alaska Airlines verloor een raampaneel tijdens de vlucht. Dat leidde tot grote paniek aan boord.

  • Het incident volgde kort op de afronding van een door de overheid opgelegd veiligheidsprogramma door Boeing. Dat was het gevolg van eerdere crashes van hetzelfde model.
  • Dagen later moest een Boeing van het Japanse All Nippon Airways rechtsomkeert maken toen kort na het opstijgen een barst in het cockpitraam werd vastgesteld

Losse bouten in vliegt

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Lees nu 3 artikels gratis per maand!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer