Friends-reünie? Amerikaanse streamingdienst legt 2 miljoen per acteur op tafel

De zes hoofdrolspelers van de iconische sitcom Friends staan op het punt om een deal te sluiten met WarnerMedia. Met de Friends-reünie wil de mediagroep zijn nagelnieuwe streamingdienst, HBO Max, stevig in de markt zetten.

Het is ondertussen meer dan 25 jaar geleden dat de eerste aflevering van Friends werd uitgezonden, maar toch kan de serie nog altijd op heel wat populariteit rekenen. Jarenlang had streamingdienst Netflix de uitzendrechten op de serie in handen, maar vorig jaar wisselden die rechten opeens van eigenaar. WarnerMedia telde maar liefst 425 miljoen dollar neer om de afleveringen vijf jaar te mogen uitzenden.

Tussen 2004 – wanneer het laatste seizoen afliep – en nu hielden de hoofdpersonages altijd de boot voor een reünie af. Maar nu lijken Jennifer Aniston, Courtney Cox, David Schwimmer, Lisa Kudrow, Matt LeBlanc en Matthew Perry toch overstag te zijn gegaan. Die laatste stuurde afgelopen woensdag alvast een tweet met daarin ‘groot nieuws onderweg’ de wereld in.

Miljoenen dollars

Volgens de Amerikaanse krant The Wall Street Journal kregen de acteurs in eerste instantie 1 miljoen dollar aangeboden, wat ze afsloegen. Dat was overigens exact het loon dat ze elk per aflevering kregen voor de laatste twee seizoenen, ondertussen bijna 20 jaar geleden. Vervolgens kwam WarnerMedia op de proppen met een nieuw bod: 2,25 tot 2,5 miljoen dollar per persoon. Officieel is het nog niet, maar het lijkt erop dat de vijf akkoord zullen gaan.

Het is nog niet duidelijk wat de reünie-special zal inhouden. The Wall Street Journal schrijft nog dat het eerder om ‘een terugblik met interviews’ zou gaan en dus geen volwaardige nieuwe episode. Voor de presentatie zou men aan Ellen DeGeneres denken. Of en wanneer de special in België te zien zal zijn, is nog een ander vraagteken.

https://www.instagram.com/p/B3o8vWDhlOh/?utm_source=ig_embed
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.