EssilorLuxottica en Meta Platforms verlengen partnerschap voor ontwikkeling slimme brillen


Key takeaways

  • EssilorLuxottica en Meta Platforms hebben hun samenwerking voor de ontwikkeling van slimme brillen uitgebreid.
  • De laatste versie van de slimme bril van het merk Ray-Ban heeft de vraag van de consument zien toenemen.
  • Een multimodale AI-functie is beschikbaar voor Amerikaanse en Canadese klanten.

EssilorLuxottica en Meta Platforms hebben hun samenwerking uitgebreid om slimme brillen te blijven ontwikkelen. De samenwerking, die begon in 2019, heeft geresulteerd in twee generaties slimme brillen van het merk Ray-Ban.

Ondanks de aanvankelijke problemen is de vraag van consumenten naar de nieuwste versie van de slimme bril toegenomen. Gebruikers kunnen telefoongesprekken voeren, naar muziek luisteren en foto’s maken met een knop op de rechtersokkel van de bril. Daarnaast is er een multimodale AI-functie beschikbaar voor Amerikaanse en Canadese klanten.

Ontwikkelingen in de samenwerking

De CEO van EssilorLuxottica sprak zijn vertrouwen uit in de samenwerking en zei dat er tot nu toe veel werk is verzet en dat de toekomstige routekaart een groot potentieel heeft. De CEO van Meta sloot zich hierbij aan en benadrukte de mogelijkheid om van smart glasses een belangrijk technologisch platform te maken met behoud van fashionability.

De mogelijkheid dat Meta zou investeren in EssisorLuxottica werd eerder genoemd, maar het persbericht gaf geen updates over deze kwestie.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.