Productiebedrijf Deprez Construct kreeg in 2022 de onderscheiding voor beste kmo van het jaar. Gedelegeerd bestuurder Jeroen Deprez sprak met Business AM over die erkenning en hoe moeilijk het is om werknemers aan te trekken met de juiste scholing.
Beluister het volledige interview met Jeroen Deprez hier.
De essentie: Deprez Construct zet als kmo sterk in op duurzaamheid, maar de huidige war for talent heeft ook een impact. Vooral het aantrekken van werknemers met de juiste technische scholing is niet evident, zo vertelt Deprez.
- “Wij bouwen installaties en fabrieken. Die zetten in op efficiëntie en automatisatie. Heel wat klanten van ons kampen met een gebrek aan medewerkers. (Het is, red.) een moeilijke zoektocht naar medewerkers. Plaatsgebrek is dikwijls een probleem. En wij zetten daar op in.”
- “Wij kunnen ook niet verder dan de stijgende prijzen mee te nemen en in de toekomst onze klanten daarvan te overtuigen. Het is niet zo evident om dat allemaal piekfijn uitgelegd te krijgen aan onze klanten zodat iedereen daar in mee stapt”, bekent Deprez.
- “Wij zoeken continu technisch geschoolde mensen. De installaties die wij maken, worden eenmaal bedacht en gemaakt door mensen. Goede mensen leiden tot goede producten die wij kunnen maken. En dus is de moeilijkheid bij ons niet anders om toch mensen te vinden, vooral technisch geschoold.” (kg)