Supermarktketen Delhaize wordt 1 maand lang ‘Belhaize’ om zijn lokale Belgische leveranciers een steuntje in de rug te geven. Zowel enkele winkellogo’s als sommige productverpakkingen worden aangepast.
De tijdelijke verandering van het logo en de verpakkingen moeten de lokale verankering van de supermarktgroep benadrukken. Twee supermarkten, Wilrijk en Waterloo, gaan het verst en werden fysiek omgedoopt tot Belhaize.
‘Delhaize trekt resoluut de kaart van de Belgische producten. Maar liefst 70 procent van het assortiment in een Delhaizewinkel is van Belgische origine. En dat wordt geapprecieerd door de klant. Daarom bedankt Delhaize haar 1.600 Belgische leveranciers en verandert ze voor 1 maand van naam : Delhaize wordt Belhaize’, zegt het bedrijf in een persbericht.

In de VS ging een marketingstunt van het automerk Volkswagen, dat zich tijdelijk omdoopte tot ‘Voltswagen’, nog helemaal de mist in.
Delhaize maakt deel uit van de beursgenoteerde Nederlands-Belgische retailgroep Ahold Delhaize.