Danone verwacht omzetstijging Olympische Spelen na vernieuwing merken in aanloop naar Spelen

Danone, een officiële sponsor van de Olympische Spelen van 2024 in Parijs, verwacht een verkoopboost op korte en lange termijn van het evenement. In aanloop naar de Olympische Spelen heeft het bedrijf aanzienlijk geïnvesteerd in merkinspanningen en nieuwe productlijnen. Het bedrijf kijkt uit naar een omzetstijging.

Nu de Olympische Spelen van 2024 in Parijs naderen, verwacht Danone, een toonaangevend voedingsmiddelen- en drankenbedrijf, zowel op korte als op lange termijn een stijging van de verkoop. Het bedrijf heeft zijn producten aanzienlijk aangepast, geïnvesteerd in branding en zich gepositioneerd in fysieke kiosken in heel Parijs.

Danone, dat populaire merken zoals Activia yoghurt, Evian water en Silk plantaardige dranken produceert, nam medio 2022 voor het eerst contact op met het Internationaal Olympisch Comité (IOC) om een plek op de Spelen van 2024 te bemachtigen. Als officiële sponsor verwacht Danone een aanzienlijke boost in verkoop en marketing.

Impact op lange termijn

Volgens CEO Antoine de Saint-Affrique: “Het zal zeker op de korte termijn de verkoop stimuleren, maar we zien ook dat het op de langere termijn effect zal hebben.” Dit suggereert dat Danone’s investering in de Olympische Spelen niet alleen tijdens het evenement zelf zijn vruchten zal afwerpen. Danone verwacht ook succes te boeken in de maanden en jaren erna.

Franse atleten steunen

Danone heeft toegezegd de kandidatuur van Frankrijk voor de Olympische Winterspelen van 2030 te steunen. De Winterspelen die gehouden zouden kunnen worden in de buurt van zijn regenwateropvangbekken in Evian. Dit toont de betrokkenheid van het bedrijf bij de Olympische beweging en de wens om relaties op te bouwen met zowel atleten als fans.

Belangrijkste opmerkingen:

1. Danone verwacht een omzetstijging op korte en lange termijn door de Olympische Spelen van 2024 in Parijs.

2. Het bedrijf heeft zijn producten aanzienlijk aangepast, geïnvesteerd in merkinspanningen en zich gepositioneerd in fysieke kiosken in heel Parijs.

3. De CEO van Danone verwacht dat de investering op de langere termijn effect zal hebben op de verkoop- en marketinginspanningen van het bedrijf.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.