Bitcoin (BTC) is dinsdag even onder de symbolische grens van 30.000 dollar gedoken. Toch maakt Mike Novogratz, CEO van het cryptobedrijf Galaxy Digital, zich niet te veel zorgen over de huidige neerwaartse trend. “Ik ben natuurlijk niet zo tevreden als toen de munt meer dan 60.000 dollar waard was, maar ik maak mij geen zorgen”, zei hij in een reactie aan CNBC.
De cryptobeleggers moesten dinsdag even een bittere pil slikken. Heel wat cryptomunten zijn die dag namelijk gezakt met dubbele cijfers, waaronder Dogecoin (DOGE) en Binance Coin (BNB). Bitcoin kon rode dubbele cijfers vermijden, maar dook dinsdag toch even onder de grens van 30.000 dollar. Daarmee kwam de grootste cryptomunt op de markt terug op hetzelfde niveau als bij de start van het jaar. Intussen is de waarde lichtjes gestegen tot 30.700 dollar.
Ruim 50 procent minder waard dan op hoogtepunt
Door de daling is BTC overigens ruim 50 procent minder waard dan op het hoogtepunt eerder dit jaar. Op 14 april was de munt even 64.000 dollar waard. “Toegegeven ik ben minder gelukkig dan toen de munt meer dan 60.000 dollar waard was, maar ik maak mij geen zorgen”, zei Novagratz.
Het koersverlies van de cryptomunten is onder meer het gevolg van de beslissing van China om strenger op te treden tegen ‘miners’. “Veel van de cryptohandel gebeurt in Azië, en voornamelijk in China. Dus we zien grote liquidaties. Daarom is het moeilijk om een bodem te bepalen”, liet Novogratz weten.
25.000 dollar als nieuwe steunlijn
“We zullen zien of het de hele dag standhoudt. Misschien duiken we er een tijdje onder en sluiten we erboven”, ging hij verder, verwijzend naar de steunlijn van 30.000 dollar. Volgens de CEO is 25.000 dollar de volgende steunlijn indien Bitcoin onder de grens van 30.000 dollar blijft.
Novagratz benadrukte ook dat hij niet verwacht dat BTC zal crashen. “Het ecosysteem is zo veel meer volwassen. Het aantal spelers dat zich ermee gaat bezighouden is zoveel volwassener. Elke bank werkt aan zijn eigen cryptoproject. Ze bekijken hoe ze Bitcoin naar hun klanten kunnen krijgen”, legde hij uit. “Ik denk dat veel klanten die het de eerste keer niet kochten, dit zullen zien als een kans om het te kopen en betrokken te raken.”
Lees ook: