Carrefour ziet Belgische omzet voor het eerst in meer dan een jaar weer stijgen

Het Franse supermarktbedrijf Carrefour heeft de omzet in ons land in het eerste kwartaal zien stijgen. Dat was al van het derde kwartaal van 2018 geleden. De Franse groep profiteerde van de corona-inkopen.

De omzet in alle winkels die al zeker een jaar open zijn ging 6,2 procent hoger om af te klokken op 1,05 miljard euro. Voor de hele Carrefour-groep was er een stijging met 7,8 procent tot bijna 19,5 miljard euro.

De groep spreekt van een goede prestatie in januari en februari, gevolgd door de maand waart waarin vele consumenten uit voorzorg inkopen deden. Carrefour kon de grote vraag van de klanten door de Covid-19-crisis beantwoorden, zegt het bedrijf.

Carrefour noteerde omzetgroei in alle regio’s. In heel 2019 was de jaaromzet in België afgeklokt op 4,15 miljard euro, een daling met 1,5 procent op vergelijkbare basis. Dat is dus in vergelijking met de winkels die vorig jaar al open waren.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.