Cardoen start met online autoverkoop. Niet tevreden? Auto terugbrengen

De autosupermarkt Cardoen biedt voortaan de mogelijkheid aan om online een wagen te kopen. Klanten die niet tevreden zijn, kunnen de wagen binnen de veertien dagen gratis terugbrengen.

Net zoals de coronacrisis tal van andere ondernemingen dwingt om het digitale pad te bewandelen, ziet ook Cardoen zich genoodzaakt om in te zetten op e-commerce. Wie voortaan een wagen wil kopen, kan dat bij Cardoen volledig online doen.

Meer sitebezoekers

De autosupermarkt laat in een persbericht weten dat het sinds de start van de eerste lockdown het aantal sitebezoekers heeft zien toenemen met 20 procent. Tijdens die lockdown had het bedrijf al beslist om een deel van het verkoopproces te digitaliseren. Zo is het sinds maart al mogelijk om online een optie te nemen op een wagen. Cardoen gaat nu voor een volledige digitalisering van het verkoopproces.

Nadat iemand een bezoekje aan de site heeft gebracht en interesse toont in een wagen kan die contact opnemen met één van de verkopers. Die geeft meer info over de wagen en handelt bij een verkoop de details en een eventueel afbetalingsplan af. Cardoen laat wel weten dat het niet mogelijk is om een proefrit te vragen.

Wie online een wagen koopt heeft tot veertien dagen de tijd om de wagen te retourneren. Cardoen belooft het aankoopbedrag en de inschrijvingskosten terug te betalen op het moment van terugzending. De terugbetaling is enkel mogelijk wanneer er minder dan 1.000 kilometer op de teller staat en de wagen niet beschadigd is.

Meer