Canadese fastfoodketen haalt nepvlees uit aanbod: ‘Klanten willen het niet’

De Canadese fastfoodketen Tim Hortons gaat niet langer producten van nepvleesfabrikant Beyond Meat aanbieden. Het ging om een tijdelijk aanbod, maar de keten stopt er nu vroegtijdig mee. ‘Het product werd door onze klanten niet omarmd zoals we hadden verwacht’, luidt de verklaring.

Tim Hortons was in juli in zee gegaan met Beyond Meat. De keten verwerkte de producten van de nepvleesfabrikant in hamburgers en broodjes en bood ze aan in zowat 4.000 restaurants. De keten baat in totaal zo’n 4.800 restaurant uit in Noord-Amerika.

Maar het enthousiasme bekoelde snel. Tegen september stonden de Beyond Meat-burgers enkel nog op de kaart in restaurants in de Canadese provincies Ontario en British Columbia. En ook dat is nu afgelopen.

‘In de toekomst zullen we misschien nog plantaardige alternatieven aanbieden, maar voorlopig verdwijnen ze van het menu’, klinkt het bij een woordvoerder van Tim Hortons. ‘Het product werd niet zoals verwacht omarmd door onze gasten.’

Beyond Meat zelf reageert rustig. Het bedrijf stelt enkel dat het een nieuwe samenwerking met Tim Hortons niet uitsluit.

Meer