Bol.com groeit spectaculair: omzet +70 procent

De Nederlandse webwinkel Bol.com, actief in de Benelux, laat verbluffende groeicijfers zien. Met dank aan de pakjesgekte als gevolg van de lockdowns.

  • Consumenten kochten in 2020 voor 4,3 miljard euro bij de webwinkel, meldt moederbedrijf Ahold Delhaize. Dat is de helft meer dan een jaar eerder. De omzetdoelstelling van 4 miljard euro is daarmee ook een jaar vroeger dan voorzien ruimschoots bereikt.
  • De groei in het vierde kwartaal was nog forser, ongeveer 70 procent. Er kwamen in die periode ook 4.000 nieuwe handelaars op het platform, wat het totaal op 41.000 brengt. Begin dit jaar waren er nog maar 26.000. Dat bijkomende aanbod zwengelt de verkoop via Bol.com verder aan.
  • De groeicijfers bevestigen dat Bol.com een grote winnaar van de coronacrisis is. Maar ook de toekomst oogt rooskleurig. In 2021 mikt Bol.com op 5 miljard euro omzet, wat neerkomt op een groei met 16 procent. Dat zou beduidend minder fors zijn dan in het coronajaar 2020, maar wel nog steeds groei met dubbele cijfers.
  • Ahold Delhaize meldt nog dat ook het rendement op eigen vermogen van Bol.com in de dubbele cijfers uitkomt, dus minstens 10 procent, en dat dit naar verwachting ook in 2021 zal zijn. Kortom: de webwinkel is voor de supermarktgroep een groeiende afdeling die nog erg winstgevend is ook.

Lees ook: Bol.com opent Belgische website, maar krijgt meteen politieke tegenwind


Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.