BMW levert stabiele autoverkoop ondanks vertraging China

BMW levert stabiele autoverkoop ondanks vertraging China
Guillaume Payen/Anadolu Agency via Getty Images

Key takeaways

  • De wereldwijde voertuigleveringen van BMW Group bleven stabiel ondanks een matige vraag in China.
  • Het bedrijf realiseerde een sterke groei in Europa en de VS, met stijgingen van respectievelijk 6,2 procent en 4,0 procent.
  • Volledig elektrische voertuigen waren goed voor een aanzienlijke stijging van 32,4 procent in de totale wereldwijde verkoop, waarbij de Europese verkoop 64,2 procent bedroeg.

Ondanks de matige vraag in China bleven de wereldwijde voertuigleveringen van BMW Group stabiel ten opzichte van het voorgaande jaar. Er werd een sterke groei waargenomen in Europa en de VS, met stijgingen van respectievelijk 6,2 procent en 4,0 procent.

Het succes van de BMW Group op het gebied van e-mobiliteit zette zich voort in het eerste kwartaal van 2025, met een wereldwijde levering van in totaal 109.516 volledig elektrische voertuigen, wat neerkomt op een aanzienlijke stijging van 32,4 procent. De Europese verkoop van volledig elektrische voertuigen kende een bijzonder indrukwekkende groei van 64,2 procent.

Verkoopprestaties per merk

Jochen Goller, verantwoordelijk voor Customer, Brands en Sales bij BMW AG, schreef dit succes toe aan de technologie-open strategie van het bedrijf, die tegemoet komt aan de verschillende voorkeuren van klanten voor alle aandrijftechnologieën. De populariteit van de nieuwe MINI modellen, met name de volledig elektrische varianten, werd genoemd als een belangrijke motor achter deze groei.

Het merk BMW boekte wereldwijd positieve verkoopresultaten, overtrof de markt in Europa en realiseerde groei in de VS. BMW’s volledig elektrische voertuigen lieten wereldwijd ook een sterke verkoopgroei zien (+9,9 procent).

Volledig elektrische aandrijving als groeimotor voor MINI

M GmbH behaalde een verkoopstijging van 5,0 procent in het eerste kwartaal, dankzij de grote vraag naar high-performance modellen zoals de M5 sedan en M3 sportwagen.

De totale verkoop van het merk MINI steeg met 4,1 procent, waarbij de volledig elektrische modellen een aanzienlijke groei lieten zien en in het eerste kwartaal een marktaandeel van 35,3 procent behaalden. De leveringen van Rolls-Royce daalden licht, terwijl BMW Motorrad een bescheiden daling in de verkoop van motorfietsen en scooters liet zien.

BMW Group staat op het punt twee belangrijke mijlpalen te bereiken: de levering van drie miljoen geëlektrificeerde voertuigen (BEV’s en PHEV’s) sinds de introductie van de i3- en i8-modellen, en het bereiken van 1,5 miljoen leveringen van volledig elektrische voertuigen.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.

03:00