Drukste Black Friday ooit voor webwinkels in de VS

Amerikaanse consumenten hebben dit jaar meer online gekocht dan ooit op Black Friday. Volgens Adobe Analytics werd er via het internet 7,4 miljard dollar uitgegeven, 6,7 miljard euro ongeveer.

Nog nooit deden webwinkels zo’n goede zaakjes op Black Friday als afgelopen weekend. Het record van 2018 werd met maar liefst 1,2 miljard dollar geklopt. Dat maakte Adobe bekend dat de statistieken van de grootste webwinkels in de gaten houdt.

Na Cyber Monday 2018 was het in de VS de drukste dag ooit voor webwinkels. Adobe Analytics schat dat de huidige Cyber Monday, met mogelijk 9,4 miljard dollar aan koopjes, de allerdrukste zal worden.

Mobiel shoppen in opmars

Speelgoed in het thema van Frozen 2, L.O.L. Surprise en Paw Patrol stonden bovenaan de lijst van meestverkochte spullen. De populairste videogames waren FIFA 2, Madden 20 en Nintendo Switch. Wat elektronica betreft deden de laptops en airpods van Apple het goed, en de televisies van Samsung.

De Amerikanen deden voor 2,9 miljard dollar koopjes via hun smartphone. Voor de overige 4,5 miljard gebruikten ze een computer of tablet.

Op Thanksgiving was er ook al een record in de VS. Toen gaven Amerikanen 4,2 miljard dollar uit via het internet.

Pauselijke veroordeling

Ondertussen heeft de Paus van de gelegenheid gebruikgemaakt om te waarschuwen tegen consumentisme, ‘een virus dat het geloof aantast dat mensen hun naasten doet vergeten.’ ‘Als je voor spullen leeft, is het nooit genoeg’, aldus de kerkvader op zondag. ‘De hebzucht groeit.’

Lees ook:
Frankrijk wil ‘Black Friday’ verbieden
Helft namaakproducten komt land binnen via postpakket

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.