Niet een maar vijf vakantiewoningen kopen? August belooft een ervaring met minder gedoe

Meer tijd doorbrengen in je aangekochte vakantiehuis, dat is de belofte die August maakt. Dat is een platform waarbij je niet een, maar vijf woningen koopt. Hoe het precies werkt, legde Cornelia de Ruyter, head of Benelux bij August, uit.


Beluister hier het volledige gesprek met Cornelia de Ruyter:


De essentie: August is een platform waarbij je pakketten van vijf vakantiehuizen koopt, waardoor je meer tijd kan doorbrengen in je woningen. Het bedrijf gebruikt een paar ingenieuze methodes om een maximale bezettingsgraad te verkrijgen.

  • “August wil een oplossing bieden voor het feit dat je ongeveer 10 procent van de tijd spendeert in een vakantiehuis waar je 100 procent van de prijs voor betaalt. Dan kan je wel proberen om het huis de rest van de tijd te verhuren, maar dat brengt ook heel veel gedoe met zich mee. We willen het niet alleen financieel aantrekkelijker maken, maar vooral ook een ervaring zonder gedoe bieden. Zodat je je vakantiehuis kan gaan gebruiken voor waar het echt voor bedoeld is.”
  • Bij August zitten je vijf vakantiewoningen in een zogenoemde collectie, die je deelt met andere gezinnen. De Ruyter legt uit: “Dit werkt alleen maar wanneer het gebruik zich uitspreidt over het hele jaar en over de vijf huizen die in een collectie zitten. Dus we zorgen ervoor dat we niet al te veel families in één collectie hebben die vastzitten aan de schoolvakanties. Of dat we niet al te veel fanatieke skiërs in één collectie hebben.”

Boeking met punten

  • “Het boekingsplatform dat wij zelf gebouwd hebben, werkt op basis van punten. Er zit een ingebouwde stimulatie in om buiten de piekweken te boeken, voor mensen die meer flexibiliteit hebben. Een piekweek kost je vijf punten en een laagseizoenweek twee punten. Daar zit dus al een aansporing in om andere weken te boeken”, aldus de Ruyter.
  • “Wij kopen altijd oudere huizen aan en renoveren elk huis in detail. August zit niet in hele toeristische locaties. Je moet natuurlijk een beetje spaargeld hebben opgebouwd. Onze huidige collecties beginnen al bij 340.000 euro per aandeel. Maar we hebben ook net onze meest luxe collectie ooit gelanceerd, die kost 1.000.500 per aandeel.” (nd)
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.