Ahold Delhaize werft 40.000 mensen aan in volle coronacrisis

Terwijl in de meeste bedrijven massaal ontslagen vallen, maakt Ahold Delhaize de omgekeerde beweging. De retailer schrijft 40.000 vacatures uit om de coronacrisis op te vangen in zijn winkels wereldwijd.

Dat maakte de eigenaar van onder andere Albert Heijn, Delhaize en bol.com deze week bekend in een persbericht. De aanwervingen gebeuren in alle winkels, ook het Amerikaanse Food Lion.

‘Lokale merken proberen zoveel mogelijk mensen aan te werven die ergens anders hun job zijn verloren door de coronacrisis, zoals in de reis- en horecasector’, staat in het persbericht.

Plexiglas

Tegelijk kondigt het concern aan dat het al 170 miljoen euro uitgaf aan maatregelen en hulp tegen het coronavirus. Dat gaat dan bijvoorbeeld over de plaatsing van plexiglas aan kassa’s en gezondheidszorgprogramma’s voor het personeel. In alle winkels is ook signalisatie aangebracht om mensen de socialdistancingmaatregelen te laten respecteren en sommige merken leveren gratis aan gezondheidswerkers. In België doet Delhaize dat in samenwerking met Colruyt.

Ook de aanwervingen vallen onder het budget van 170 miljoen euro. Ahold Delhaize maakt op 7 mei kwartaalcijfers bekend. Het schat dat het dit kwartaal 15 procent meer omzet heeft gedraaid.

Meer
Markten
Mijn Volglijst
Markten
BEL20