Aan alles komt een einde: de ondergang van SMS zadelt telecomoperatoren op met een gat van 3 miljard

Bedrijven kiezen steeds vaker voor het verzenden van bevestigingen via WhatsApp of Messenger in plaats van traditionele SMS.

Waarom is dit belangrijk?

De voorkeur voor messaging-apps boven SMS heeft diepgaande gevolgen voor de manier waarop bedrijven met klanten communiceren. De voorspelde inkomstenverliezen benadrukken de economische impact van deze verschuiving op de telecomsector.

In het nieuws. Een studie van Juniper Research onderzocht de trend in 60 landen en voorspelt een verlies van 3 miljard dollar voor telecombedrijven tegen 2028.

  • Sinds 2016 is er in de meeste westerse landen een structurele afname in het gebruik van SMS.
  • Nieuwe mobiele communicatiemiddelen zoals WhatsApp, Facebook Messenger en Instagram winnen aan populariteit onder jongere generaties voor het onderhouden van contacten met vrienden, familie, maar ook voor interactie met bedrijven.

P

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.