Daarom vinden we dure wijn beter

Wijnexpert Frank Van der Auwera fileert de wetenschap achter wijn

Perceptie is koning, ook bij wijnproeven: dat blijkt toch uit onderzoek van het Center for Economics and Neuroscience (CENs) aan de Universiteit van Bonn. Wetenschappers bogen zich daar over de vraag of ze konden bewijzen dat consumenten een wijn systematisch hoger waarderen naarmate het prijskaartje stijgt. Eerdere research toonde al aan dat het verwachtingspatroon bij een duurder product, zoals een sterrenrestaurant of choco

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.