Heineken ziet bierverkoop met 14 procent dalen

We kopen met z’n allen meer bier in de lokale slijterij, maar net zoals de meeste bedrijven ziet Heineken de verkoop stevig teruglopen.

De tweede grootste bierbrouwer ter wereld, Heineken, laat weten dat hij in maart 14 procent minder gerstenat verkocht. De rechtstreekse oorzaak is het coronavirus. De bierverkoop in de retail, die bij ons in België wel hoger ligt, compenseert niet voor de volledig stilgevallen horeca.

Heineken is niet het enige bier dat in de klappen deelt. De brouwer heeft ook de merken Tiger en Sol in de portefeuille. Ook Strongbow, een cidermerk, verkoopt minder. Heineken had voorspeld dat de verkoop met 2 procent zou dalen in het eerste kwartaal, met een vermindering van 4 procent over het hele bedrijf, ook bij cider en frisdrank.

Het tweede kwartaal zou nog erger zijn. Zelfs als de lockdowns worden opgeheven, zal het nog even duren eer de economie opnieuw aantrekt.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.