De Nederlandse editie van Playboy bestaat 25 jaar, maar ondanks het jubileum is er geen reden voor een feestje. De oplage liep in 2007 terug van 60.000 naar 45.000 exemplaren. Jan Heemskerk, hoofdredacteur van Playboy, raakt hierdoor niet in paniek. Volgens hem is het merk Playboy sterk genoeg om andere, succesvolle activiteiten te ontplooien.
Het oplagecijfer van het blad hangt samen met de beschikbaarheid van beroemd bloot en dat is schaars. Playboy Nederland kan modellen geen bedragen als € 100 tot 200.000 bieden. Tevens is de concurrentie van andere mannenbladen flink toegenomen. In de beginjaren van Playboy waren er alleen Panorama en Nieuwe Revu, nu zijn er ook FHM, Esquire, Quote en niet te vergeten het internet. De huidige generatie jongeren koopt nauwelijks tijdschriften en bloot is geen unique selling point meer.
De oprichter van Playboy Hugh Hefner ziet toekomst in digitale edities van het blad. Die edities zijn overal te downloaden en vergen geen druk- en distributiekosten. Heemskerk kan zich daar wel in vinden. Hij sluit ook niet uit dat Sanoma Men`s Magazines een eigen blootblad begint, want momenteel moet er veel geld worden afgestaan aan Playboy Amerika. Zolang de spannende en stijlvolle wereld van Playboy aantrekkelijk blijft, ziet Heemskerk er wel toekomst in.