India’s toeristische boom: 6,1 miljoen nieuwe banen tegen 2034


Key takeaways

  • De toerisme- en horecasector in India zal naar verwachting 6,1 miljoen nieuwe banen toevoegen tegen 2034.
  • De sector draagt momenteel ongeveer 8 procent bij aan de totale werkgelegenheid in India en de uitgaven zullen naar verwachting 1,2 keer zo hoog zijn in 2034.
  • Belangrijke initiatieven voor groei zijn onder andere het implementeren van gamified learning management systemen, het opzetten van samenwerkingsverbanden en het vormen van een speciale taskforce onder het Ministerie van Toerisme.

Verwachte groei en nieuwe banen

De toeristische en horecasector in India zal naar verwachting een aanzienlijke groei doormaken en tegen 2034 6,1 miljoen nieuwe banen toevoegen. Deze prognose komt uit een whitepaper die de Confederation of Indian Industry (CII) en EY samen hebben uitgebracht tijdens de recente CII Tourism Summit. Ondanks de uitdagingen als gevolg van de COVID-19 pandemie, toont de sector veerkracht, aangewakkerd door een toename van het binnenlandse toerisme.

Huidige bijdragen en toekomstverwachtingen

Momenteel draagt deze sector ongeveer 8 procent bij aan de totale werkgelegenheid in India. Het rapport geeft aan dat de uitgaven in deze sector tegen 2034 naar verwachting 1,2 keer zo hoog zullen zijn, waardoor er vraag is naar 6,1 miljoen extra arbeidskrachten. Dit zijn 4,6 miljoen mannelijke werknemers en 1,5 miljoen vrouwelijke werknemers, wat de rol van de sector benadrukt bij het bevorderen van genderintegratie en de uitbreiding van het aantal arbeidskrachten.

Kerninitiatieven voor groei

Om effectief aan deze groeiende vraag te voldoen, benadrukt het CII-EY rapport de noodzaak van gespecialiseerde vaardigheden op gebieden zoals digitale marketing, duurzaam toerisme en klantenservice. Het rapport stelt een aantal belangrijke initiatieven voor: het implementeren van gamified learning management systemen voor continue professionele ontwikkeling, het opzetten van samenwerkingsverbanden met brancheorganisaties om duidelijke carrièrepaden te creëren en het vormen van een speciale taskforce onder het ministerie van Toerisme om vaardigheden en onderwijs te standaardiseren.

Deelname van werknemers stimuleren

De whitepaper benadrukt ook het belang van het stimuleren van arbeidsparticipatie, met name onder vrouwen, terwijl de kansen in medisch toerisme worden benut. Er wordt gepleit voor de oprichting van een centrale instantie voor toerisme en horeca om het bestuur te stroomlijnen, gefragmenteerde infrastructuurkwesties aan te pakken en de operationele efficiëntie te verbeteren. In lijn met wereldwijde trends benadrukt het rapport de integratie van Digitale Publieke Infrastructuur om India te positioneren als een prominente hub voor creatief toerisme.

Toekomstige personeelsbehoeften

Vooruitkijkend naar 2036-37 zal de sector naar verwachting 6,1 miljoen extra werknemers nodig hebben om de toenemende toeristische activiteiten te accommoderen. Gerichte inspanningen gericht op het bijscholen van vrouwen en gemarginaliseerde gemeenschappen zullen essentieel zijn om de vaardigheidskloof te overbruggen en het potentieel van de sector voor economische ontwikkeling en het creëren van banen te maximaliseren.

Het rapport introduceert de Tourism Employment Index als een instrument om de werkgelegenheidsdynamiek binnen de sector beter te begrijpen. Het onderzoekt het gebruik van de gig-economie om flexibiliteit en diensten van hoge kwaliteit te bieden tijdens piekseizoenen. Daarnaast identificeert het community-gedreven programma’s en de voorkeuren van Gen Z-werknemers als cruciale factoren voor het creëren van een meer inclusieve en innovatieve werkomgeving.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.