Burger King wil u verleiden met een beschimmelde hamburger

De fastfoodketen heeft een reclamefilmpje verspreid waarin hij toont hoe een Whopper, de bekendste Burger King-burger, in 34 dagen beschimmelt. Zo wil het bedrijf duidelijk maken dat het geen bewaarmiddelen gebruikt.

Burger King bracht woensdag foto’s uit van zijn nieuwe Whopper, die geen bewaarmiddelen bevat. Om die bewering kracht bij te zetten, lanceerde de Amerikaanse restaurantketen gelijktijdig een filmpje van 45 seconden waarbij u de burger op de tonen ‘What A Difference A Day Makes’ van Dina Washington ziet beschimmelen in 34 dagen tijd.

Waar normaal gezien ook extra kleuren en speciale effecten worden toegevoegd in reclame, is dat hier verre van het geval. De burger staat in een donkere kamer met één licht dat erop schijnt. De video eindigt met de boodschap: ‘De schoonheid van geen bewaarmiddelen te gebruiken.’

https://youtu.be/oSDC4C3_16Y

Burger King is de tweede grootste hamburgerketen in de wereld. Het draaide vorig jaar alleen al in de Verenigde Staten een omzet van 10 miljard dollar (9,3 miljard euro).

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.