Key takeaways
- Het bedrijfsverlies van het bedrijf steeg naar 13 miljoen euro.
- De omzet steeg met 17 procent tot 1,87 miljard euro dankzij de groei van de cosmeticasector.
- De omzet in de VS daalde met 13 procent.
Dolce & Gabbana’s operationeel verlies groeide tot 13 miljoen euro in het boekjaar dat eindigde in maart, als gevolg van toegenomen investeringen in de fysieke en schoonheidsafdelingen. Het voorgaande jaar was het operationele verlies 1 miljoen euro.
De beslissing van het bedrijf om zijn cosmeticadivisie in eigen beheer te nemen droeg bij aan de omzetgroei, die met 17 procent steeg tot 1,87 miljard euro.
Omzetverdeling
Het grootste deel van de omzet (50 procent) kwam uit Europa, waar de groei stabiel bleef op 6 procent. In andere regio’s daalde de omzet echter, vooral in de VS, waar deze met 13 procent daalde.
Uitdagingen
De wereldwijde vraag naar luxegoederen is verzwakt na een sterke opleving na de pandemie, wat verschillende merken voor uitdagingen stelt. Dolce & Gabbana overweegt opties om dit probleem aan te pakken, zoals het zoeken naar een minderheidsinvesteerder of een beursnotering.
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!