WeTransfer komt met optie om documenten en links langer te bewaren

De populaire – en zeer handige – applicatie WeTransfer heeft een van zijn grootste pijnpunten aangepakt. Gebruikers hebben nu namelijk de mogelijkheid om links van doorgestuurde documenten langer te bewaren. De functie is echter vooral handig voor betalende gebruikers.

In het nieuws: “Links zullen niet meer vervallen”, schreef WeTransfer recent in een bizarre post op sociale media. “We hebben afscheid genomen van wat ooit was. De relatie met vervallende links is gespannen geworden en de reis is lang en pijnlijk geweest.”

  • Deze nieuwe functie is handig omdat gebruikers van WeTransfer vaak doorgestuurde zaken uit het oog blijken te verliezen. Als dat het geval is, moet je aan de afzender vragen om de documenten opnieuw door te sturen. Dat is uiteraard vrij vervelend.

Waarover gaat het? Hoewel het in die post aanvankelijk klinkt alsof links van WeTransfer nooit zullen vervallen, is dat allerminst het geval.

  • Gebruikers hebben vanaf nu in de mobiele applicatie van WeTransfer de mogelijkheid om links met de optie ‘Save for Now’ op te slaan in een speciale map. Dat kan handig zijn als je niet meteen in staat bent om documenten direct te downloaden. Zo kan je sneller de link terugvinden als je de documenten wel wil downloaden.
  • In die map kunnen gebruikers links ook langer bewaren. Hoe lang dat is, verschil wel grondig voor betalende of niet-betalende gebruikers.
    • Gebruikers die niet betalen kunnen documenten uit links zonder extra actie drie dagen downloaden. Dat is minder dan de vijf dagen dat links voorheen actief waren. Gelukkig is er nu wel de mogelijkheid om die tijd te verlengen tot zeven dagen.
    • Betalende gebruikers hebben nog meer mogelijkheden. Zij kunnen de vervalperiode van links namelijk verlengen tot maar liefst dertig dagen.

Zo werkt de nieuwe functie van WeTransfer:

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.