Apple breidt zijn streamingportfolio uit: in gesprek om meer Hollywoodfilms te licenseren

Apple, een toonaangevende techgigant, is naar verluidt in gesprek om meer films van Hollywoodstudio’s te licenseren om zijn streamingportfolio te vergroten meldt Reuters. Deze stap is bedoeld om het aanbod uit te breiden en te concurreren met andere populaire streamingplatforms.

Streamingplatforms hebben veel geïnvesteerd in het licenseren van films en live sportprogramma’s om gebruikers aan te trekken in een concurrerende sector. De succesvolle deal die Apple eerder dit jaar sloot om ongeveer 50 films van Hollywoodstudio’s te licenseren, heeft het bedrijf volgens Bloomberg News aangemoedigd om meer content na te streven.

Apple TV+: focus op origineel materiaal

De Apple TV+ streamingdienst, die bekend staat om zijn originele series zoals Ted Lasso, The Morning Show en Slow Horses, heeft zich onderscheiden in het streaminglandschap door zich te richten op eigen content. Terwijl de meeste concurrerende platforms gebruikers oudere films en tv-programma’s van andere studio’s aanbieden, heeft Apple TV+ zich tot nu toe beperkt tot het produceren van exclusief origineel materiaal.

De strategie van Apple TV+ heeft geleid tot 72 Emmy Award-nominaties in verschillende categorieën, waardoor het een van de meest erkende streamingdiensten is.

Apple TV+ is echter een van de streamingplatforms met het grootste aantal klanten die hun abonnement opzeggen. Volgens marktonderzoeksbureau Antenna heeft Netflix het laagste opzeggingspercentage van alle grote streamingdiensten.

Belangrijkste opmerkingen

  • Apple is in gesprek om meer Hollywoodfilms te licenseren
  • Streamingplatforms investeren fors in content om gebruikers aan te trekken
  • Apple TV+ richt zich op origineel materiaal
  • Apple TV+ heeft 72 Emmy Award-nominaties ontvangen
  • Klantenbehoud is een belangrijk aandachtspunt voor streamingplatforms
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.