Na het drama bij Audi Brussels: heeft onze maakindustrie nog toekomst?

De zware herstructurering bij autofabriek Audi Brussels zet in volle regeringsvorming de vraag weer bovenaan de politieke agenda: is onze maakindustrie, de traditionele industriële productie, ten dode opgeschreven?

In het nieuws: Met de dreigende sluiting van Audi Brussels lijkt het erop dat we eind volgend jaar nog maar 1 autofabriek gaan overhouden in België: Volvo Gent. De historische trend is alvast duidelijk:

  • 1997: sluiting Renault Vilvoorde
  • 2010: sluiting Opel Antwerpen
  • 20
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.