Internetbanken betreden de markt van de betaalkaarten: vormen ze een bedreiging voor de traditionele spelers?

Trade Republic kondigde eerder deze week de lancering van een eigen betaalkaart aan. De Duitse bank is niet de enige internetspeler die zo’n product aan haar gamma toevoegt. Ook MeDirect heeft soortgelijke plannen.

Waarom is dit belangrijk?

De traditionele banken krijgen meer en meer concurrentie van kleinere spelers. Tot voor kort spitsten die zich toe op een bepaald segment, zoals beleggen. Maar nu richten de nichespelers ook hun pijlen op andere producten, waaronder betaalkaarten.

Context: Enkele internetbanken lanceren een eigen debetkaart.

  • MeDirect heeft zijn klanten in november op de hoogte gebracht van een update van de algemene voorwaarden voor 2024. Daarin lezen we onder meer dat de internetbank de lancering van een bankkaart plant. Die zal de naam MePay krijgen.
    • MePay zal volledig gratis zijn voor alle klanten die de kaart minstens twaalf keer per jaar gebruiken. Zoniet, kost die 12 euro per jaar.
  • Eerder deze week kondigde de Duitse broker Trade Rep
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.