De Federal Trade Commission (FTC), de Amerikaanse toezichthouder voor consumenten, heeft Amazon aangeklaagd. De e-commercegigant zou klanten misleid hebben om een duurder abonnement te kopen, terwijl ze gewoon video’s wilden streamen.
Amazon heeft nieuwe rechtszaak aan het been: misleidde klanten om duurder abonnement te nemen

Waarom is dit belangrijk?
Een nieuwe rechtszaak tegen een Big Tech-bedrijf toont hoe de machtige bedrijven het nog steeds niet zo nauw nemen met de regels. Regulators hebben het moeilijk.Het gaat om abonnementen op 'Prime Video' en 'Amazon Prime membership'. Met Prime Video kun je films en series bekijken voor 8,99 dollar per maand. Amazon Prime is een ander product, dat 14,99 dollar per maand kost.
- Volgens de FTC heeft Amazon hun website zo opgebouwd, dat klanten naar het duurdere abonnement worden gekanaliseerd. “Het is mogelijk om je alleen aan te melden voor Prime Video, maar het is moeilijk”, zei de FTC in de klacht.
- "In het aanmeldingsproces voor Prime Vid
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
