Volkswagen niet langer meest succesvolle merk op Chinese automarkt

Volkswagen is in China niet langer het meest succesvolle automerk. De Duitse constructeur werd tijdens het eerste kwartaal op de Chinese automarkt immers door zijn lokale concurrent Byd voorbijgestoken. Die machtswissel valt samen met de toenemende interesse bij het autopubliek – Chinees en wereldwijd – voor de elektrische aandrijving. Ook voor Byd betekent deze prestatie een belangrijke mijlpaal.

Waarom is dit belangrijk?

Byd verkocht tijdens het eerste kwartaal van dit jaar in China, de grootste automarkt van de wereld, meer dan 440.000 wagens. Daarmee bleek Byd bij het Chinese publiek populairder dan de traditionele marktleider Volkswagen, die in het Aziatische land de eerste drie maanden van dit jaar 427.247 exemplaren kon afzetten. 

Einde van een tijdperk: Volkswagen was gedurende meer dan een anderhalf decennium het meest succesvolle automerk op de Chinese markt, maar heeft die titel nu aan Byd moeten afstaan.

  • De Duitse autobouwer heeft al erkend de Chinese fabrikant als een krachtige concurrent te bestempelen.
    • Tijdens de recente autoshow van Shanghai wees ook Oliver Blume, chief executive van de VW Group, erop dat Byd bijzonder sterke prestaties laat optekenen.
    • Blume voegde er wel meteen aan toe dat niet all
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.